Cum alegem numele firmei?

M-am gandit sa scriu un articol basic, simplu, pentru oamenii aflati la inceput de drum atunci cand vine vorba de infiintarea unei firme, crearea unui site si dezvoltarea unui brand in contextele enumerate mai sus.

Nu afirm ca aceste sfaturi reprezinta un adevar absolut / singura solutie potrivita. Reprezinta doar o viziune personala vis a vis de cum ne alegem numele firmei sau cum ne cream un brand, daca ne dorim sa avem succes.

Greseli pe care le putem face atunci cand ne alegem un nume de firma ? Mai ales atunci cand ne dorim sa il folosim si ca brand comercial

Este foarte adevarat ca numele unei firme nu trebuie sa fie ( obligatoriu ) acelasi cu numele brand-ului pe care dorim sa il cream. De exmplu firma pe care opereaza emag-ul se numeste Dante International.

Greseali pe care le putem face atunci cand ne „botezam” firma:

  • Ii punem numele nostru: George si Georgiana Impex Trade srl. Pentru noi acest nume inseamna …ceva. E o chestiune personala, am construit o afacere, am sadit, un pom, copil, etc. Glumesc, dar ai inteles ideea.
  • Sa ii punem un nume complicat. Un nume pe care nici noi nu il putem rosti, un nume pe care multi dintre colaboratorii nu il vor retine. Spre exemplu: Exhaustiv Opogete Impex srl
  • Alegem un nume care nu are nici cea mai mica legatrua cu domeniul nostru de activitate
  • Alegem un nume similar cu o alta firma din domeniu. In acest fel cream confuzie si nu vom reusi nicio data sa ne cream un brand si suntem perceputi doar ca „o copie”.

Alegerea Numele firmei – Sfaturi utile -Cum alegem numele firmei ?

Cu toate acestea, atunci cand ne intrebam Cum alegem numele firmei trebuie sa tinem cont ca acesta sa fie:

  • Cat mai original
  • Sa insinueze clientului ideea domeniului in care ne desfasuram activitatea ( sau cel putin sa nu il induca in eroate )
  • Sa fie usor de retinut, usor de rostit ( la telefon intr-o conversatie)
  • Sa ne ofere posibilitatea sa cream un brand similar cu numele firmei. Nu este o conditie obligatorie, insa este o varianta „de dorit”

Crearea unui nume > Crearea unui brand > Crearea unui renume

Fie ca ne dorim sa ne construim un brand sau sa ne alegem un nume de domeniu web (si acesta sa fie acelasi cu brand-ul nostru) eu zic ca trebuie sa tinem cont de o serie de aspecte:

  • Ideal este ca numele ales de noi sa fie scurt – un cuvant, maxim doua
  • Numele ales pentru site-ul nostru / brand sa fie fonetic ( sa scrie cum se aude)
  • Numele brandului nostru sa fie unic, sa aiba caracter de originalitate. Sa gasim o combinatie de cuvinte care sa ne ajute sa fim usor de recunoscut in piata. Un nume inedit, recognoscibil ne ofera un mare avantaj in piata. Oamenii ne vor retine mai usor, iar atunci cand nu avem un mare buget pentru marketing si publicitate, acest lucru poate reprezenta un mare avantaj
  • Numele ales de noi ( cuvantul pe care il transformam in brand / nume de site ) TREBUIE sa ofere o anumita prestanta firmei, sa poata fi perceput ca fiind de incredere, sa ne ajute pe viitor sa facem un brand cu el.

Dupa ce am parcurs aceste etape trebuie sa ne gandim la o serie de aspecte care sa sustina brandul creat de noi:

Pasi de urmat dupa ce am creat un brand / ne-am ales numele firmei

  • Inregistrarea brandului la OSIM
  • Crearea uui logo
  • Crearea unui slogan
  • Crearea unei identitati vizuale ( pagina de antet, culori folosite, fonturi )
  • Crearea unui site web, a unor pagini de socializarea
  • Investitia in Publicitate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Call Now Button